Paryžius – kaip už minimum gauti maksimum?

Paryžius nuostabus miestas, kurį privalu aplankyti bent kartą per gyvenimą. Šiame straipsnyje aprašau savo antrąjį apsilankymą 2016 vasarą.

Pasiruošimas ir keli patarimai kaip sutaupyti tiek laiką, tiek pinigus

Norint susiplanuoti kelionę, kuri būtų prieinamos kainos reikia pradėti nuo skrydžių “šaudymo”. Man pavyko juos rast už 40EUr į vieną pusę. Žinoma su pigiomis oro linijomis – Wizz air, ir todėl, kad turėjau jų nuolaidų kortelę. Kadangi skrydis buvo į Buvė oro uostą, būtina nusipirkti autobuso bilietus iš anksto – sutaupomi keli eurai ir vietoje 17Eur mokame tik 14,50Eur į vieną pusę. Deja, tai pigiausias ir paprasčiausias variantas. Išėjus iš oro uosto nepamatyti autobuso yra turbūt neįmanoma, jis nuveža į Port Mallot stotį. Planuojant iš anksto reikėtų numatyti kuriuos objektus norėsite aplankyti ir nusipirkti bilietus internetu – sutaupysite ir laiko ir pinigų. Mes keliavome tik į eifelį – jame reikia nusistatyti ir valandą kada norima atvykti, ir geriau nevėluoti 🙂 Taip pat keliavome į Versalį –  paprasčiausia pirkti “pasą” į visur – pagrindinius rūmus, sodus ir Marijos Antuanetės valdas, na o jeigu tau mažiau nei 26 – visur keliausi  nemokamai – verta keliaut jauniems 😉 Taip pat verta pasidomėti ar ir kituose muziejuose yra nuolaidų – juk jie vieni geriausių pasaulyje ir jaunimui nemokama arba su didele nuolaida.
Ėjome į kelias ekskursijas – Nemokamus turus, kurie yra paremti arbatpinigiais – rekomenduoju ir Jums, nes išgirsite įdomių istorijų ir galėsite palikti kiek norėsite Eurų.

Kelionės eiga ir potyriai jos metu

Visa kelionės idėja buvo skirta parodyti mamai paryžių ir Versalį – jos seną svajonę. Bilietai buvo nupirkti kelis mėnesius prieš tai, tad nebuvo pagalvota, kad tuo metu vyks Europos futbolo čempionatas. Ups 🙂 Bet tai išėjo tik į naudą, nes mieste juk ir vyravo futbolo atmosfera. Susidėliojus planą, kad pirmą dieną vaikščiosime po miestą, keliausime į Eifelio bokštą, Monmartą, antrą dieną skirsime Versaliui, o paskutinę nemokamoms ekskursijoms po miestą, Liuksemburgo sodams, Latin kvartalui ir pietiniai miesto daliai apskritai.
Ne veltui yra sakoma sekmingos kelionės esmė – planas. Visą jį ir vykdėme.
Atvykus į patį Paryžių nusprendėme su visais daiktais keliauti link centro – juk netoli. (aha, 5km) Ieškojom į kurią pusę eiti, kai prieš  akis pasirodė triumfo arka – sunku nepastebėti – verta aplankyti. Yra galimybė užsikelti į viršų.  Toliau – Eliziejaus laukai – na tikrai plati gatvė, projektavo tokias, kad įvykus revoliucijai neblokuotų gatvių – tikrai būtų sudėtinga. Dešinėje upės pusėje pamatėme įdomų bokštą – aha, Eifelio. Mažiukas toks 🙂 Bet gi pagrindinis simbolis – einam. Gražūs sodai prie jo, deja buvo uždaryti dėl futbolo – fanų zona nemaža tokia 😉 Tai nuėjom per aplinkui, apsauga visur – nežinau ar visada ar tik todėl, kad bijo teroristinių išpuolių. Verta turėti nusipirkus bilietus, nes eilės prie bilietų tikrai ilgos. Keltis į trečią aukštą nežinau ar verta, nes taip ir nebuvau jame, bet paryžius gražus 🙂

fotIMG_9770_Fotor fotIMG_9808_Fotor

Po Eifelio bokšto keliavome palei upę – tikrai smagu prisėsti prie upės ir išgerti puodelį kavos. Kadangi upė buvo patvinus, tai dar matosi padarinių, bet gan greit susitvarkė. Tiltų per Seną apstu – visi skirtingi, o žinoma įspūdingiausias Aleksandro III tiltas – kur daug aukso ir papuošimų. Taip palei upę nukeliavom ir iki Konkordo aikštės, kurioje stovi stela, kuri parvežta iš Egipto, ji ten stovėjo kelis amžius ir poto buvo padovanota Prancūzijai dvi stelas, tačiau jos atvežimas užtruko ilgai ir pareikalavo daug išteklių, kad antros jie tiesiog atsisakė. Ant šonų aukso spalva yra iškalta instrukcija kaip ją pastatyti, jeigu ji bus išardžius. Tokia “mini” ikėjos instrukcija 😉
Tuomet kėlėmės Velnio ratu, apžiūrėjome Paryžių iš viršaus. Tai nėra labai būtinas objektas, bet kadangi mama norėjo – visai smagu pasižvalgyti iš aukštai.Tuomet aplankėme Luvrą – buvę karalių rūmai, dabar, nuostabus muziejus, kurį apžiūrėti neužtektų ir kelių dienų.

fotIMG_9948_Fotor fotIMG_0020_Fotor fotIMG_0016_FotorfotIMG_0063_Fotor

Vakare, nors ir per lietų, bet keliavome apžiūrėti Monmartą. Kadangi dirbu su „free walking tours“ tai ir čia ėjome į vieną iš tokių turų – paremtą arbatpinigiais. Išnaršėme siauras ir stačias Monmarto gatveles, radome vandens gėrimo fontanus, kurie skirti tik žmonėms, o ne arkliams, tad jų galvos čia netelpa, o mūsų – kuo puikiausiai. Taip pat pamatėme kur auginamos vynuogės labai brangiam, bet ne pačiam skaniausiam Monmarto vynui. Pamatėm namą, kurį pakeitė menas. Anksčiau jis buvo baltas, tačiau jis buvo panaudotas nutapant rožinį ir visi keliavo apžiūrėti rožinio namo, ir nusivildavo jo tokio neradę. Taigi, menas keičia pasaulį.

fotIMG_0167_Fotor fotIMG_0152_Fotor fotIMG_0160_Fotor

Versalis ir nuostabūs sodai

Antroji diena buvo skirta Versalio rūmams. Patarimai keliaujant ten: Vykite savaitgalį, tada veikia fontanai ir groja muzika soduose – puiki atmosfera; Į rūmus eikite apie 16h, nes prieš užsidarymą ten nėra žmonių, kitu atveju reikės stovėti kelių šimtų metrų eilėje ir stumdytis ekspozicijos salėse; Apžiūrėkite ir Marijos Antuanetės valdas – tikrai gražu, tik nebandykite patekti į teritoriją, kuri yra uždara turistams, kitaip galite apeiti papildomus kilometrus ir netgi sutikti besiganančias karves, kaip kad atsitiko mums; Atsivežkite užkandžių ir vandens, nes sode yra tik 2 kavinės, kitos 2 yra išėjus iš mokamos dalies einant į parko gilumą.

IMG_0320_Fotor fotIMG_0240_FotorfotIMG_0459_Fotor
Trečioji diena buvo skirta Notrdamo katedrai, nemokamam turui po Paryžių – labai smagu susitikti su gidais iš viso pasaulio. Taip pat keliavome apžiūrėti sorbonos universiteto, Liuksemburgo sodų. Pakeliui radome įdomų antikvariatinį turgelį. Liuksemburgo soduose užklupo lietus, bet tai nesutrukdė apžiūrėti įvairių garsių valdovių moterų skulptūrų, mama daugelį jų žinojo iš klasikinės literatūros knygų – puiki motyvacija jas skaityti. Jeigu Jums vidury dienos išsikrautų telefonas, galite jį pasikrauti bet kurioje autobuso stotelėje, nes joje yra usb jungtis. Taigi pasivaikčšiojusios po pietiečių kvartalą, pavakarieniavusios važiavome namo, krautis daiktų kelionei namo.

fotIMG_0726_Fotor fotIMG_0711_FotorfotorCollage_Fotor
Kitą rytą turėjome labai ankstyvą skrydį, tad turėjome arba vykti naktiniais autobusais arba kviestis taksi. Tačiau pasinaudojome vietinių gyventojų Heetz programėle, kuri veikia kaip E-taksi, tik kainuoja mažiau už Uber, tik kad vairuotojai angliškai nekalba. Taip, ši problema mus lydėjo kelionėje, nes nemokame prancūzų, bet gestų kalba, ant lapo užrašyti adresai – visada yra puiki išeitis.
Taigi jau pradėjome aptarinėti ar buvo gera kelionė, kai mūsų skrydis buvo atidėtas keliom valandom, nes… įtarė, kad lėktuve gali būti bomba! Ir aš nejuokauju. Nebuvom nustebusios, nes tika vyko teroro išpuoliai Europoje, tačiau vistiek labai džiaugėmės saugiai nusileidusios Vilniuje. Taigi dar viena kelionė baigėsi. Keliaujam ruoštis Kinijai 🙂

Share.

About Author

Hey! I am Milda, creator of this blog! I love traveling and inspiring people to do the same. :)